СОЦІАЛІЗАЦІЯ ДОШКІЛЬНИКІВ залежить від 2-х чинників:
- Зовнішнього - це його сім'я, гуртки, секції, сусіди у дворі, друзі батьків.
- Внутрішнього - це його індивідуальні особливості.
Процес соціалізації дітей складається з таких етапів:
1. До року - контакт всередині сім'ї. Крихітка осягає базову інформацію через призму сімейних відносин.
2 .Від року і до трьох - взаємодія в колективі з однолітками. Важливо, щоб малюк спілкувався і контактував з дітьми, грав з ними, співпереживав, дружив.
3. З трьох до шести - розвиток власної мови. Він вчиться будувати діалоги і монологи, задавати питання і аналізувати їх відповіді.
Гра - головна форма сприйняття інформації у дітей. Тому через неї і відбувається соціалізація дошкільнят.
Для того, щоб цей процес був успішний і результативний, виділяють деякі умови:
- Самостійність. Після отримання нової інформації, малюк повинен осмислити її, перевірити і опанувати.
- Самоорганізація. Це коли малюк сам, без сторонньої допомоги може займатися своїми справами. Залежно від особливостей дитини, самоорганізація більше властива дітям старшого віку. Але не завжди. У старших дошкільників формується вміння сприймати завдання, планувати свою діяльність, самостійно її контролювати і оцінювати.
- Колективна взаємодія. Щоб вирости гармонійною особистістю, мало спілкуватися тільки з дорослими. Крихітці необхідно і спілкування з дітьми. Саме з дітьми, а не з однолітками. Важливо, щоб діти були різного віку. Це дозволить її по-різному грати свою роль і адаптуватися легше в будь-якому соціальному середовищі.