Повернутися до звичайного режиму

ЗВІТ
продіяльність ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ясла-садок) «СТРУМОЧОК» Охтирської міської ради Сумської області за 2023-2024 н.р.
Заклад знаходиться у комунальній власності Охтирської міської ради, являється юридичною особою та має Статут затверджений рішенням виконавчого комітету Охтирської міської ради № 681-МР від 04.04.2023р. Юридична адреса: 42700, м. Охтирка, вул. Чорновола В’ячеслава 2, тел. 2-55-42 Е-mail: strumochok84@meta.ua Проектна потужність: 58 місць Протягом 2023-2024 навчального року функціонували 3 вікових групи загального розвитку, в яких виховувалось 56 дитини: - 1 група раннього віку (до 3 років) – 17 вихованців; - 1 різновікова група (4-5 рік життя) – 19 вихованців; - 1 група середнього дошкільного віку (5 рік життя) – 20 вихованців.
Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів у закладі дошкільної освіти Індикатори оцінювання Опис
І. Напрям оцінювання «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти»
Вимога 1.1. Створення комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці
1.1.1. Будівлі, приміщення, споруди, обладнання і територія закладу дошкільної освіти є безпечними, доступними та комфортними 1.1.1.1. Улаштування території закладу дошкільної освіти та розташування основних приміщень є раціональним та безпечним Територія ДНЗ відносно рівна, огороджена дерев'яним/металевим парканом, має 2 вантажних під’їзди (центральний та до господарчого двору), має зелені насадження. Відповідно до вимог обладнано територію 4 дитячих майданчиків для кожної вікової групи, загальною площею 945м, які розміщуються в безпосередній близькості від виходів з приміщень цих груп, на сухих, добре провітрюваних місцях, що, мають відкриту та затінену частини, обладнані з урахуванням потреб дітей певного віку. Майданчики розмежовані дерев'яною огорожею, мають частково грунтове і трав'яне покриття. Спортивно-ігрова зона навчального закладу включає фізкультурний майданчик площею 720м, призначений для одночасного використання однією групою. На майданчику передбачені: бігова доріжка, яма для стрибків, місце для гімнастичних снарядів (колоподібна та вертикальна драбини, силова доріжка, гірка) та рухливих ігор. В наявності «міні – огород» (18 м), та сад фруктових дерева (450 м), які використовуються для екологічного виховання і практично – пошукової діяльності. Біля входу в дитячий заклад облаштовано етнографічний куточок спланований з використанням предметів українського побуту та безліч інших декоративних осередків з об’ємними скульптурами малих форм. Основні споруди: - споруда ЗДО – типова, двохповерхова, цегляна, загальна площа приміщень 665м, приведена опалювальна площа 712 м Корисна – 416.4 м Інші приміщення – 206,3м: - котельня – цегляна, площа приміщень 100 м Обладнана 2 котлами: 1 газовий, 1 твердопаливний. - туалет надвірний – цегляний, 6.8 м( не функціонує) Матеріал покрівлі кожної споруди: шифер. - погріб для зберігання овочів – площею 30 м Групові приміщення, роздягальні, туалетні, буфетні, спальні є не прохідними та недоступними для користування здобувачами освіти інших вікових груп. Стан приміщень (дах, стіни, вікна, двері, підлога) відповідають вимогам безпеки.
1.1.1.2. У закладі дошкільної освіти забезпечується архітектурна доступність території та приміщень будівлі У закладі дошкільної освіти забезпечено архітектурну доступність. Безбар’єрний доступ до споруди забезпечується за допомогою пандуса. Дверні проходи забезпечують можливість проїзду візком, проте. Відсутні захаращення коридорів, міжсходових клітин. Не забезпечено можливість безперешкодного пересування між поверхами для людей з обмеженими можливостями, ліфта не має. Відсутнє контрастне маркування на стінах та підлозі, рельєфне та контрастне маркування перед та на кінці сходової частини, немає візуалізації призначення приміщень, вказівників.
1.1.1.3. У закладі дошкільної освіти забезпечуються розумні пристосування для дітей з особливими освітніми потребами (у разі наявності таких дітей) Серед контингенту вихованців закладу дітей з особливими освітніми потребами не має.
1.1.1.4. У закладі дошкільної освіти об лаштовані та використовується ресурсна кімната для проведення відповідних занять зі здобувачами дошкільної освіти з особливими освітніми потребами (у разі наявності) Ресурсної кімнати немає.
1.1.1.5. У закладі дошкільної освіти забезпечується комфортний повітряно- тепловий режим, належне освітлення, водопостачання, водовідведення, опалення, прибирання території та приміщень, дотримуються санітарно-гігієнічні вимоги У закладі дошкільної освіти забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим завдяки автономній котельні. У всіх приміщеннях змішане освітлення (природне, штучне). Основні гігієнічні вимоги штучного освітлення (достатність, рівномірність розподілу, відсутність блиску) виконуються. В музично-спортивній залі передбачено жалюзі для захисту від прямих променів сонця, запобігання перегріванню приміщення. Територія ЗДО освітлюється. Забезпечено централізоване безперебійне постачання якісної гарячої та холодної води, у всіх необхідних приміщеннях закладу. Холодне водопостачання здійснюється від централізованого міського водогону, а підігрів води за допомогою електричних бойлерів (3шт) влітку та від котельні в опалювальний період. Системи водопостачання, каналізації, опалення та вентиляції в задовільному стані. Лабораторні дослідження показників мікроклімату та води у звітному періоді не проводились у зв’язку з відсутністю потреби ( дистанційний освітній процесс) Приміщення закладу дошкільної освіти утримуються в порядку й чистоті.
1.1.2. Заклад дошкільної освіти забезпечений приміщеннями з необхідним обладнанням для забезпечення освітнього процесу та життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти відповідно до типу та профілю закладу 1.1.2.1. У закладі дошкільної освіти обладнання основних приміщень відповідає зросту та віку дітей, санітарно- гігієнічним вимогам Приміщення роздягальні обладнані персональними шафами для зберігання i сушіння одягу та взуття дітей. У групових осередках наявні шафи для іграшок та підсобного матеріалу. Спальні обладнані безпечними стаціонарними ліжками, промарковані однаково з постільною білизною. Туалетні кімнати обладнані вішалками для рушників, які закріплені за кожною дитиною та відповідно промарковані. В туалетах старших вікових груп наявні вiдокремленi перегородки для хлопчиків та дівчаток. В туалетних кімнатах груп раннього віку наявний стелаж для горщиків. Меблі світлих тонів, матові, переважно без блиску. Стаціонарне обладнання (стелажі, шафи, полиці) міцно закріплені до стін, підлоги. Обладнання основних приміщень закладу дошкільної освіти відповідає зросту та віку дітей.
1.1.2.2. У закладі дошкільної освіти приміщення для роботи із здобувачами дошкільної освіти забезпечено необхідним обладнанням, іграшками, посібниками у відповідності до освітніх програм, типу та профілю закладу Відповідно до примірного Переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання затвердженого МОН України музично-спортивна зала забезпечена необхідним обладнанням, іграшками, посібниками на 65% та вікові групи на 62%, про що свідчать дані моніторингу ігрового обладнання педагогами закладу.
1.1.3. Працівники закладу дошкільної освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх 1.1.3.1. У закладі дошкільної освіти проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій В закладі ведеться системна робота з ОП, ПБ та ЦЗ. Видано накази про організацію роботи З ОП, ПБ, ЦЗ та призначення відповідальних Ведуться журнал реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці, журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці на робочому місці (первинний, повторний, цільовий, позаплановий), журнал реєстрації та видачі інструкцій з охорони праці. Пройшла навчання директор закладу та спец навчання працівники відповідних професій (машиністи (кочегари), електромонтер) Працівника закладу пройшли онлайн-курс із мінної безпеки доступний на освітній онлайн-платформі «Зрозуміло» та отримали Сертифікати. В закладі наявні плани евакуації та схеми оповіщення і зв’язку
1.1.3.2. Працівники закладу дошкільної освіти дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій Усі учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій про що свідчить відсутність нещасних випадків серед учасників освітнього процесу. Небезпечні для дітей предмети зберігаються в закритих шафах, які зачиняються на замок, що унеможливлює їх доступність. Педагогічні працівники закладу утримують своє робоче місце у чистоті, забезпечується наявність вільного доступу до всіх виходів. Виходи із приміщення групового осередку вільні, незахаращені для можливої екстреної евакуації у разі надзвичайної ситуації. В кожній групі наявні інструкції з пожежної безпеки, інструкції з ОП за посадами, план евакуації та план реагування на надзвичайні ситуації вихователя групи. У коридорах, на сходових клітках евакуаційних виходів наявні попереджувальні та вказівні знаки безпеки.
1.1.4. У закладі дошкільної освіти створено умови для якісного харчування здобувачів дошкільної освіти 1.1.4.1. У закладі дошкільної освіти забезпечено різноманітне, безпечне, корисне та збалансоване харчування, що відповідає потребам усіх здобувачів дошкільної освіти
1.1.4.2. У закладі дошкільної освіти дотримуються виконання натуральних норм харчування
1.1.4.3. У закладі дошкільної освіти харчування здобувачів дошкільної освіти здійснюється з дотриманням санітарно- гігієнічних вимог
1.1.4.4. Організація харчування у закладі дошкільної освіти сприяє формуванню культурно- гігієнічних навичок здобувачів дошкільної освіти
1.1.5. У закладі дошкільної освіти створено умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я здобувачів дошкільної освіти 1.1.5.1. У закладі дошкільної освіти забезпечується медичне обслуговування дітей, уразі потреби надається невідкладна домедична допомога У звітному періоді медичне обслуговування дітей медичною сестрою закладу не здійснювалось у зв’язку із організацією освітнього процесу у дистанційному форматі. У закладі дошкільної освіти створено умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я здобувачів дошкільної освіти, забезпечення медичного обслуговування дітей, уразі потреби надання невідкладної домедичної допомоги. Медичний кабінет 100% забезпечений лікарськими засобами та частково забезпечено інструментарієм та обладнанням медичного призначення для надання невідкладної допомоги, про що свідчать матеріали інвентаризації медичного кабінету.
1.1.5.2. У закладі дошкільної освіти проводяться профілактичні та оздоровчі заходи
1.1.5.3. У закладі дошкільної освіти вживаються заходи щодо дотримання протиепідемічного режиму Протягом звітного періоду відповідно до епідемічної ситуації проводився температурний скринінг працівників закладу згідно вимог. Використовувалась бактерицидна лампа для дезінфекції приміщень в яких перебували працівники
1.1.5.4. У закладі дошкільної освіти проводиться санітарно-просвітницька робота з усіма учасниками освітнього процесу з питань здорового способу життя, загартування, раціонального харчування
1.1.5.5. У закладі дошкільної освіти проводиться фізкультурно-оздоровча робота у різних організаційних формах
1.1.5.6. У закладі дошкільної освіти наявне фізкультурно- спортивне обладнання та інвентар для розвитку рухових якостей здобувачів дошкільної освіти Спортивний зал забезпечений фізкультурним обладнанням для розвитку рухів в достатній кількості: м’ячі різних розмірів та призначення, обручі, кеглі, мішки для метання, мотузки, похилі та ребристі дошки, драбини, бруси, матраци, гімнастичні килимки для вправ лежачи, дуги, тунель, куби та інше спортивне пристосування. Фізкультурно-спортивне обладнання та інвентар для розвитку рухових якостей здобувачів дошкільної освіти відповідає віку та вимогам безпеки. Інструктором з фізкультури виготовлено нетрадиційний інвентар з пластикових пляшок, яєчних лотків та ін. Проте, обладнання для ігор і вправ спортивного характеру в музично-спортивній залі потребують поповнення. В кожній віковій групі наявний спортивний куточок з спортивним роздатковим інвентарем: прапорці, м’ячики, кубики, брязкальця, стрічки, маски тощо. Педагоги закладу заохочують батьків вихованців до виготовлення нетрадиційного обладнання для спортиво-рухливих ігор організовуючи конкурси, акції на виготовлення спортивного інвентарю власними руками з покидькового матеріалу. Відповідно до примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання затвердженого МОН України відсоток забезпечення фізкультурно-спортивного обладнання та інвентарю становить – 65%.
1.1.5.7. У закладі дошкільної освіти здійснюється медико- педагогічний контроль за організацією фізичного виховання Медико-педагогічний контроль в закладі здійснювався 2 рази на навчальний рік
Вимога 1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації
1.2.1. Заклад дошкільної освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу 1.2.1.1. Керівник та працівники закладу дошкільної освіти дотримуються вимог нормативно-правових документів щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому Керівник та всі працівників закладу дошкільної освіти дотримуються вимог нормативно-правових документів щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому.
1.2.1.2. У закладі дошкільної освіти розроблено та виконується план заходів із запобігання проявам дискримінації та булінгу, інших форм насильства, вчасно реагують на звернення щодо таких проявів, у разі потреби надається психолого- соціальна підтримка У закладі дошкільної освіти розроблено План заходів із запобігання проявам дискримінації та булінгу, інших форм насильства
1.2.1.3. Працівники та батьки вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним Звернень щодо проявів насильства чи булінгу не було. Працівники вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним.
Вимога 1.3. Формування інклюзивного, безпечного, розвивального, мотивуючого освітнього простору
1.3.1. У закладі дошкільної освіти створено умови для навчання, реабілітації, соціальної адаптації, інтеграції в суспільство здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами 1.3.1.1. У закладі дошкільної освіти забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу (у разі потреби) Здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами в закладі не має.
1.3.1.2. У закладі дошкільної освіти забезпечується проведення (надання) додаткових психолого- педагогічних і корекційно- розвиткових занять (послуг) здобувачам дошкільної освіти з особливими освітніми потребами, що визначені індивідуальною програмою розвитку (у разі потреби) -
1.3.1.3. У закладі дошкільної освіти налагоджено роботу з питань навчання дітей із особливими освітніми потребами (створено команди психолого- педагогічного супроводу, розроблено індивідуальні програми розвитку), відстежується результативність діяльності тощо (за потребою) -
1.3.2. Заклад дошкільної освіти взаємодіє із батьками здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття 1.3.2.1. У закладі дошкільної освіти індивідуальні програми розвитку розробляються за участі батьків та створюються умови для залучення асистента дитини в освітній процес (за потребою) -
1.3.2.2. У закладі дошкільної освіти асистент вихователя допомагає педагогам в організації освітнього процесу, співпрацює та залучає дітей з ООП до різних видів діяльності -
1.3.2.3. У закладі дошкільної освіти забезпечується співпраця з інклюзивно- ресурсним центром, навчально-реабілітаційним центром чи іншими закладами щодо супроводу та підтримки здобувачів дошкільної освіти з особливими освітніми Потребами -
1.3.3. Освітнє середовище закладу дошкільної освіти забезпечує реалізацію завдань програми та мотивує здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різними видами компетенцій 1.3.3.1. Предметно- просторове розвивальне середовище, створене в основних приміщеннях закладу дошкільної освіти, відповідає віковим особливостям здобувачів дошкільної освіти та сприяє формуванню у них різних видів компетенцій Розвивальне середовище груп відповідає віковим особливостям здобувачів дошкільної освіти. Групові приміщення поділено на слідуючи зони: ігрова зона, пізнавальна, естетична, театральна, трудова, зона здоров’я, зона відпочинку та усамітнення. В кожному куточку наявний ігрові та дидактичні матеріали, які змінюються в залежності від теми блоку, сезону, інтересів дітей. Педагоги закладу слідкують за естетичним оформленням та наповнюваністю осередків. В групах передшкільного віку наявні емоційні куточки, що дозволяють дітям фіксувати свій емоційний стан протягом дня за допомогою різних позначок.
1.3.3.2. Добір іграшок, посібників та обладнання для формування й облаштування предметно- просторового розвивального середовища у закладі дошкільної освіти відповідає встановленим вимогам Добір іграшок, посібників та обладнання для формування й облаштування предметно-просторового розвивального середовища у закладі дошкільної освіти здійснюється відповідно до примірного Переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання затвердженого МОН України. Вікові групи на 62% забезпечені іграшками, посібниками та обладнанням, про що свідчать дані моніторингу ігрового обладнання педагогами закладу.
ІІ. Напрям оцінювання «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду»
2.1. Дотримання вимог Базового компонента дошкільної освіти
2.1.1. У закладі дошкільної освіти реалізується Базовий компонент дошкільної освіти 2.1.1.1. Заклад дошкільної освіти здійснює освітній процес за програмами, затвердженими в установленому порядку Заклад дошкільної освіти здійснює освітній процес за програмами, затвердженими в установленому порядку та рекомендованими МОН України для використання в закладах дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році Програми, які забезпечують реалізацію інваріантної та варіативної складової БКДО: І. Комплексні програми: 1. Програма розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі» ІІ. Парціальні програми: 1. Парціальна програма «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку».
2.1.1.2. Організація освітнього процесу у закладі дошкільної освіти сприяє набуттю дитиною різних компетентностей відповідно до освітніх напрямів, визначених інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти Розроблена освітня програма окреслює підходи до планування й організації єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями ключових компетентностей визначених Базовим компонентом дошкільної освіти. Наявні плани роботи на навчальний рік та літній період (з додатками) розроблені відповідно до Листа МОН України від 03.07.2021р. № 1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах». Перспективно-календарне планування освітнього процесу ведеться відповідно до блочно-тематичного планування за освітніми напрямами БКДО на засадах інтеграції. Протягом дня вихователі охоплювали всі види діяльності та освітні напрями.
2.1.1.3. У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти, для впровадження додаткових організаційних форм освітнього процесу – гуртки, студії, секції (за згодою батьків та з урахуванням індивідуальних особливостей здобувачів дошкільної освіти) У закладі дошкільної освіти створено належні умови для реалізації варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти. Розроблені програми гуртків, відповідно до парціальних програм, методичні матеріали, конспекти занять, ілюстративні матеріли, відповідний інвентар, дидактичне забезпечення тощо. Проте, в 2023-2024 н.р. гуртки не працювали
2.1.2. У закладі дошкільної освіти здійснюється внутрішній моніторинг стану і результатів освітньої діяльності 2.1.2.1. У закладі дошкільної освіти здійснюється аналіз стану освітньої діяльності, приймаються відповідні управлінські рішення Відповідно до плану роботи закладу на навчальний рік здійснюється внутрішній моніторинг стану і результатів освітньої діяльності підсумки яких заслуховуються на педгодинах та педрадах. За результатами вивчень здійснюється аналіз стану освітньої діяльності, визначаються чинники впливу на отриманий результат, приймаються управлінські рішення щодо їх усунення та коригування.
Вимога 2.2. Організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти у закладі
2.2.1. У закладі дошкільної освіти забезпечено дотримання вимог до розпорядку дня та навчання, організації життєдіяльності, рухової активності дітей 2.2.1.1. Розпорядок дня здобувачів дошкільної освіти у вікових групах відповідає гігієнічним нормам щодо тривалості сну, організації різними видами діяльності та відпочинку, у тому числі навчальних занять, тривалості перебування на свіжому повітрі, рухової активності, кратності приймання їжі Враховуючи те, що освітній процес в закладі організовано дистанційно вихователі надають консультативну допомогу батькам вихованців з питання організації розпорядку дня вдома. Навчального перевантаження дітей раннього та дошкільного віку педагогічними працівниками не допускається.
2.2.1.2. Гранично допустиме навчальне навантаження на здобувача дошкільної освіти у закладі дошкільної освіти відповідає віковій групі В закладі, відповідно до Наказу МОН «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» від 20.04.2015р. № 446 розроблений та схвалений педагогічною радою розподіл занять на 2023-2024 н.р.. Гранично допустиме навчальне навантаження на здобувача дошкільної освіти у закладі дошкільної освіти відповідає віковим вимогам.
ІІІ. Напрям оцінювання «Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти»
Вимога 3.1.Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності та якість організації освітнього процесу
3.1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність 3.1.1.1. Форми та види планів педагогів з організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти розглядаються та схвалюються педагогічною радою Форми та види планів педагогів з організації освітнього процесу у закладі розглядаються та схвалюються педагогічною радою. В закладі створено оптимальну систему планування, враховуючи дистанційну форму навчання, яка реалізує поставлену мету. Наявні: освітня програма закладу, план роботи на навчальний рік та літній період, накази директора закладу освіти про реалізацію рішень педради, протоколи засідань педагогічної ради, перспективно-календарні плани педагогів, узагальнюючі матеріали за результатами вивчень, звіти педагогічних працівників про освітній процес. За результатами самодіагностування прогностичної компетентності встановлено, що види та форми планування обговорюються та затверджуються на педагогічній раді, педагоги належним чином оцінюють власну педагогічну діяльність, враховують основні вимоги та підходи до планування освітнього процесу, раціонально розподіляють свій робочий час, здійснюють документування професійної діяльності.
3.1.1.2. Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти планують освітній процес,об’єктивно оцінюють його результативність Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти планують освітній процес, об’єктивно оцінюють його результативність та враховують результати аналізу при подальшому плануванні роботи. Вихователем-методистом кожного місяця проводився аналіз перспективно-календарних планів, за результати якого надавалася методична допомога педагогам. За проведеним анкетуванням більшість педагогів при плануванні використовують професійну літературу, зразки планів фахових видань, рекомендації МОНУ, власний досвід та досвід колег. При плануванні дотримуються усталених вимог, враховують різноманітність видів діяльності дитини та аналізують причини отримання позитивних та негативних результатів освітнього процесу Проведене оцінювання професійної діяльності педагогів свідчить про достатній рівень їх професійної діяльності. За результатами самодіагностування «Організація, забезпечення та реалізація освітнього процесу» (враховуючи прогностичну, організаційну, оцінювально-аналітичну та предметно-методичну компетентності) можна зробити висновок, що всі педагоги закладу спрямовують свої зусилля на формування ключових компетентностей вихованців, відповідно до Державного стандарту дошкільної освіти, добирають ефективні методи та прийоми навчання, інтегрують завдання різних освітніх напрямів для кращого засвоєння програмового матеріалу через різні види дитячої діяльності.
3.1.2. Педагогічні працівники застосовують сучасні технології та методики в освітньому процесі, спрямовані на оволодіння здобувачами дошкільної освіти ключовими компетентностями та наскрізними уміннями 3.1.2.1. Педагогічні працівники володіють знаннями про вікові, фізіологічні та психологічні особливості дітей, їх індивідуальніможливості та потреби, гнучко та варіативно застосовують форми та методи організації освітнього процесу Аналіз освітньої діяльності педагогів показав, що майже всі вихователі закладу знають вікові, фізіологічні та психологічні особливості дітей, використовують це під час освітнього процесу. Проте, у вихователів різновікової групи «Сонечко» виникали питання щодо організації роботи з дітьми різної вікової категорії, на що вихователем-методистом вчасно надавалася методична та консультативна допомога. Педагоги закладу під час освітньої діяльності обирають ефективні та сучасні ігрові методи та форми роботи з дітьми, що відповідають їх віковим, фізіологічним та психологічним особливостям, варіативно та дієво підходять до викладення матеріалу.
3.1.2.2. Педагогічні працівники застосовують інформаційно-комунікаційні та комунікативні технології В закладі наявне підключення до мережі Інтернет, мультимедійне обладнання для проведення групових занять, ноутбук для проведення індивідуальної роботи з дітьми.
3.1.2.3. Педагогічні працівники застосовують технології формування у здобувачів дошкільної освіти соціально доцільної поведінки Педагоги закладу спрямовують свою роботу на забезпечення фізичного, психічного та морально-духовного здоров’я дітей, розвитку їх особистісних цінностей. Формують у вихованців навички здорового способу життя та безпеки життєдіяльності, надання першої допомоги та дій в надзвичайних обставинах не тільки під час проведення тижнів безпеки дитини, а й в повсякденному житті шляхом розповсюдження відеоматеріалів на дану тематику.
3.1.3. Педагогічні працівники створюють та використовують освітні ресурси 3.1.3.1. Педагогічні працівники створюють та використовують власні освітні ресурси (методичні розробки, презентації, блоги, веб-сайти тощо), мають публікації професійної тематики та оприлюднені методичні розробки 100% педагогів володіють комп’ютерною грамотністю та вміють користуватися мережею Інтернет, мають електронну пошту для листування. Педагоги закладу створюють та використовують власні освітні ресурси, зокрема, роздатковий матеріал, дидактичні ігри, електронні презентації, індивідуальні та групові завдання для роботи тощо. Нажаль педагоги закладу не мають публікації професійної тематики та оприлюднених методичних розробок.
3.1.4. У закладі дошкільної освіти мовою освітнього процесу є державна мова 3.1.4.1. Працівники закладу дошкільної освіти сприяють популяризації державної мови Працівники закладу освіти сприяють популяризації державної мови. За результатами анкетування педагогів 100 % відповіли що так. Мовлення більшості педагогів відповідає вимогам.
3.1.4.2. У роботі зі здобувачами дошкільної освіти педагогічні працівники збагачують та активізують словник, розвивають зв’язне мовлення, формують навички культури мовлення та виховують бажання спілкуватися рідною мовою Педагогічні працівники формують навички культури мовлення у здобувачів дошкільної освіти та бажання спілкуватися рідною мовою. У роботі з вихованцями збагачують та активізують словник, розвивають зв’язне мовлення, заучують вірші рідною мовою, складають розповіді, формують навички культури мовлення тощо. Збагачують як активний словник дітей на різну тематику, так і пасивний. Заохочують здобувачів дошкільної освіти до мовного спілкування. Ставлять дітям достатньо запитань, які вимагають розширених відповідей. Використовують освітні технології спрямовані на розвиток мовлення дітей.
Вимога 3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників
3.2.1. Педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації 3.2.1.1. Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти обирають різні види, форми і напрямки підвищення рівня своєї професійної майстерності Педагоги обізнані з нормативно-правовим забезпеченням підвищення кваліфікації педагогічних працівників. На засіданнях педагогічної ради розглядаються питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності. Анкетування педагогічних працівників показало, що в ЗДО немає перешкод, які могли б завадити їхньому професійному розвитку, створені умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, їх чергової та позачергової атестації. Підвищення кваліфікації здійснюють за допомогою курсової підготовки в СОІППО, вебінарів, тренінгів, майстер класів на освітніх платформах «MCFR», «Всеосвіта», «На урок» та ін. Також педагоги закладу підвищують свою професійну кваліфікацію шляхом самоосвіти.
3.2.2. Педагогічні працівники діляться досвідом роботи з колегами 3.2.2.1. Педагогічні працівники беруть участь у роботі творчих (робочих) груп, ініціюють та/або реалізують освітні проекти Педагоги закладу є активними учасниками творчих та робочих груп закладу. Беруть участь в засіданнях професійних спільнот організованими КУ «ЦПРПП ОМР» За результатами самодіагностування «Професійний розвиток та самовдосконалення» 8 педагогів у 100% оцінили свої професійні компетентності з здатності до навчання впродовж життя.
Вимога 3.3. Налагодження співпраці з батьками, працівниками закладу дошкільної освіти
3.3.1. Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства 3.3.1.1. У закладі дошкільної освіти всі співробітники працюють у партнерстві один з одним Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства, використовують форми роботи, спрямовані на формування партнерських взаємин з батьками здобувачів дошкільної освіти. Переважна більшість співробітників закладу працюють у партнерстві один з одним. За результатами анкетування педагогів 89 % відповіли, що так,11 % відповіли переважно так.
3.3.2. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками з питань розвитку, навчання та виховання дітей, забезпечують постійний зворотній зв’язок 3.3.2.1. У закладі освіти налагоджена конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками здобувачів дошкільної освіти в різних формах на принципах взаємоповаги, взаємодовіри, взаєморозуміння, співпраці Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства, співпрацюють з батьками з питань організації освітнього процесу тощо, на принципах взаємоповаги, взаємодовіри, взаєморозуміння, співпраці. В закладі організовано ефективну взаємодію всіх учасників освітнього процесу шляхом використання різноманітні он-лайн сервісів та ресурсів, зокрема: - сайт закладу освіти; - соціальна мережа Фейсбук; - оптимальні канали комунікації для здійснення кожного конкретного завдання, проведення індивідуальних консультацій; - месенджери (Viber, Telegram, WhatsApp) для оперативного спілкування з батьками. Так, вихователі всіх вікових груп розміщують актуальні інформаційно-консультативні матеріали, проводять майстер-класи, пропонують переглянути повчальні відео щодо розвитку дітей тощо.
3.3.3. У закладі дошкільної освіти налагоджена практика педагогічного наставництва таінших форм професійної співпраці 3.3.3.1. Педагогічні працівники надають методичну підтримку колегам, обмінюються досвідом (конференції, публікації, майстер-класи, семінари, наставництво) Педагоги закладу надають посильну допомогу та підтримку своїм колегам у межах закладу, діляться досвідом, напрацьованими матеріалами.
3.3.4. У закладі дошкільної освіти налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів дошкільної освіти до освітнього процесу 3.3.4.1. Педагогічні працівники орієнтовані на потреби дитини в освітньому процесі, проявляють повагу, доброзичливість й позитивне ставлення до особистості дитини, сприяють її особистісному розвиткові У закладі в переважній більшості налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів дошкільної освіти до освітнього процесу. Взаємодія педагогічних працівників із дітьми будується на засадах поваги та добра, сприяє особистісному розвиткові дошкільнят. Враховуючи дистанційну форму навчання оцінити даний напрям роботи в повній мірі неможливо.
Вимога 3.4. Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти
3.4.1. У закладі дошкільної освіти функціонує методичний кабінет 3.4.1.1. Діяльність методичного кабінету закладу дошкільної освіти спрямована на реалізацію завдань закладу, підвищення якості освітнього процесу та професійної компетентності педагогів, надання їм методичної допомоги У ЗДО ефективно функціонує методичний осередок, надається методична допомога педагогічним працівникам щодо їх професійного розвитку, підвищення кваліфікації, професійної компетентності. Кількісний і якісний аналіз оцінювання рівня організації методичної служби в ЗДО показав, що всі форми методичної роботи (педради, консультації, круглі столи, методичні посиденьки, тренінги) носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли розвитку творчої активності педагогів, підвищенню рівня їх професійної компетентності. Методичні матеріали та бібліотечний фонд методичного кабінету містять сучасні хрестоматії, програми, матеріали з освітніх технологій, дидактичні демонстраційні та роздаткові матеріали, дидактичні посібники та ігри, дидактичні іграшки, атрибути до театралізованих ігор тощо. Здійснюється вивчення, узагальнення та впровадження перспективного педагогічного досвіду. Забезпечується надання практичної допомоги педагогічним працівникам. Методичний кабінет містить фахову літературу, фахові видання, рекомендації, нормативні документи, на стендах розміщено атестаційні вимоги та поради, графік підвищення кваліфікації, графік атестації та ін.
3.4.1.2. У закладі дошкільної освіти забезпечується наступність дошкільної та початкової освіти У закладі дошкільної освіти забезпечується наступність дошкільної та початкової освіти. В наявності План по наступності між ЗДО «Струмочок» та ЗОШ №8. Вихователі групи старшого дошкільного віку приділяли значну увагу підготовці дітей до навчання у школі. Проте, за умови дистанційного реалізувати даний напрям роботи повною мірою неможливо навчання як вихованців ЗДО, так і першокласників ЗОШ №8.
3.4.1.3. Інформаційно- просвітницький простір є доступним, сучасним, змістовним, сприяє відкритості та прозорості діяльності закладу дошкільної освіти та задоволенню потреб учасників освітнього процесу У закладі дошкільної освіти функціонує методичний кабінет. Інформаційно-просвітницький простір доступний, сприяє відкритості та прозорості діяльності закладу дошкільної освіти та задоволенню потреб учасників освітнього процесу. Наповнення методичного кабінету відповідає інформативності, змістовності, доступності, сучасності, естетичності. За результатами анкетування педагогів з питання інформативності, змістовності, доступності та сучасності методичного простору для задоволення потреб педагогів у саморозвитку і професійному само-вдосконаленню 78% ввідповіли що так, 22% - переважно так.
ІV. Напрям оцінювання «Управлінські процеси закладу дошкільної освіти»
Вимога 4.1. Наявність програми розвитку закладу та системи річного планування діяльності закладу дошкільної освіти, моніторингу виконання поставлених цілей і завдань
4.1.1. У закладі дошкільної освіти сформовано стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності 4.1.1.1. Програма розвитку закладу дошкільної освіти відповідає особливостям і умовам його діяльності (тип закладу, мова навчання, формування контингенту здобувачів дошкільної освіти, обсяг та джерела фінансування) У закладі дошкільної освіти розроблено та схвалено загальними зборами трудового колективу (протокол №2 від 17.08.2017 р.) Стратегію розвитку на період 2018-2022 роки, яка враховує специфіку та умови діяльності закладу, засади державної політики у галузі освіти, нормативно-правові акти, які регулюють діяльність закладу освіти. Враховуючи реалії сьогодення та відсутність можливості реалізувати всі заплановані проекти, на загальних зборах трудового колективу (протокол №1 від 02.01.2023 р.) було прийнято рішення продовжити термін дії Стратегії розвитку ЗДО «Струмочок» до 2024 року та внести доповнення обумовленні запровадженням воєнного стану в країні. При розробленні відповідного документа було проведено SWOT-аналіз діяльності закладу за попередні роки, який є складовою Стратегії розвитку, та аргументує необхідність виконання запланованих заходів. Аналіз реалізації стратегії розвитку та необхідність корегування обговорюється щорічно на загальних зборах трудового колективу.
4.1.2. У закладі дошкільної освіти здійснюється планування роботи та відстежується результативність його діяльності 4.1.2.1. План роботи закладу дошкільної освіти реалізує стратегію його розвитку та актуальні завдання, висвітлює всі напрямки діяльності План роботи закладу складено на навчальний рік та літній період, схвалено педагогічною радою (протокол від 31.08.2023р. №1) та оприлюднений на сайті закладу. План роботи закладу дошкільної освіти реалізує Стратегію розвитку, містить аналіз роботи закладу за попередній навчальний рік, що дає змогу регулювати освітні та управлінські процеси відповідно до колегіально сформульованих завдань та здійснювати ефективні дії задля формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
4.1.2.2. Працівники закладу дошкільної освіти та батьки добувачів дошкільної освіти залучаються до розроблення плану роботи закладу освіти До розроблення плану роботи закладу освіти залучаються працівники закладу дошкільної освіти та батьки вихованців.
4.1.3. У закладі дошкільної освіти сформована й функціонує внутрішня система забезпечення якості освіти 4.1.3.1. У закладі дошкільної освіти здійснюється систематичний аналіз функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти У закладі освіти затверджено та оприлюднено на сайті Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти», схвалене педагогічною радою ЗДО (протокол засідання педагогічної ради від 27.05.2021 р. №4). Згідно з рішенням педагогічної ради № 1 від 31.08.2023 р. визначено комплексну модель самооцінювання діяльності закладу за 2023-2024 н.р. за 4 напрямами. Самооцінювання здійснювалось робочими групами, затвердженими наказами по закладу. За результатами комплексного самооцінювання освітніх та управлінських процесів (враховуючи умови функціонування ЗДО) у 2023-2024 навчальному році визначено достатній рівень «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти» - достатній «Здобувачі дошкільної освіти» - достатній «Фахова діяльність педагогічних працівників ДНЗ» - достатній «Управлінські процеси закладу дошкільної освіти» - достатній
Вимога 4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм
4.2.1. Керівник закладу дошкільної освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища 4.2.1.1. Працівники та батьки здобувачів дошкільної освіти задоволені загальним психологічним кліматом у закладі дошкільної освіти і діями керівника щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ними Практично всі працівники та переважна більшість батьків вважає, що керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їхніх батьків, педагогічних та інших працівників закладу.
4.2.2. Заклад дошкільної освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах 4.2.2.1. Заклад дошкільної освіти забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, сайт закладу дошкільної освіти/ інформація на сайті засновника, сторінки у соціальних мережах) Протягом звітного періоду відповідальною за сайт закладу велась системна робота по наповненню інформаційних ресурсів (сайт ЗДО «Струмочок» та сторінка у мережі Facebuk). Педагогічні працівники вчасно поширювали актуальну інформацію в батьківських група в мережах Facebuk та Viber. Більшість батьків отримують інформацію зі сторінки закладу на Facebuk та в батьківських группах в соціальних мережах, а 35% опитаних батьків користуються сайтом закладу.
4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників
4.3.1. Керівник закладу дошкільної освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатних нормативів та типу закладу 4.3.1.1. У закладі дошкільної освіти укомплектовано кадровий склад (наявність/відсутність вакансій) Забезпечення кадрами ЗДО здійснюється директором через інформування відділу освіти, центру зайнятості, розміщення оголошень про наявність вакансій на сайті, у соціальних мережах. Укомплектованість педагогічними кадрами та техперсоналом здійснюється відповідно до штатного розкладу закладу, який становить 25,62штатних одиниць з місячним фондом заробітної плати177558,68 (сто сімдесят сім тисяч п’ятсот п’ятдесят вісім гривень 68 коп.). З них 9,33 одиниці педагогічний персонал. Педагогічних працівників – 11 (в т.ч. вихователів – 6, директор -1, вихователь-методист – 1, практичний психолог – 1, музичних керівників – 1, інструктор з фізкультури – 1), із них мають повну вищу освіту 36%. Фаховий рівень педагогічних працівників: вища категорія – 1, І категорія – 2, спеціаліст – 8. Вакансії відсутні.
4.3.1.2. Педагогічних працівників закладу дошкільної освіти приймають на роботу з урахуванням вимог чинного законодавства 82 % педагогів мають фахову дошкільну освіту. Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти приймаються на роботу з урахуванням вимог чинного законодавства.
4.3.2. Керівник закладу дошкільної освіти мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності 4.3.2.1. Керівник закладу дошкільної освіти застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників з метою підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності Відповідно до Положення про преміювання працівників здійснюється преміювання та нагородження за сумлінну працю педагогічних працівників за рахунок економії фонду оплати праці та в межах кошторисних призначень. Протягом звітного періоду працівники отримували матеріальне заохочення до державних та професійних свят.
4.3.3. Керівник закладу дошкільної освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників 4.3.3.1. Керівник закладу дошкільної освіти створює умови для постійного підвищення кваліфікації, впровадження педагогічними працівниками інновацій в освітній процес, участі педагогів у експериментальній діяльності Умови, створені в закладі освіти сприяють, постійному підвищенню кваліфікації педагогічних працівників. Керівник закладу щорічно подає пропозиції засновнику щодо обсягу коштів для підвищення кваліфікації . Укладено Договір про надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації з КЗ СОІППО. Розроблений, затверджений та оприлюднений орієнтовний план підвищення кваліфікації з урахуванням пропозицій педагогічних працівників.
4.3.3.2. Педагогічні працівники вважають, що керівник закладу дошкільної освіти сприяє їхньому професійному розвитку Всі педагогічні працівники вважають, що керівництво закладу освіти сприяє їхньому професійному розвитку
Вимога 4.4. Організація діяльності закладу дошкільної освіти на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу дошкільної освіти з місцевою громадою
4.4.1. У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу 4.4.1.1. Працівники вважають, що їх права у закладі дошкільної освіти не порушуються Працівники вважають, що їх права у закладі дошкільної освіти не порушуються. За результатами анкетування педагогів щодо не порушення їхніх прав в ЗДО 100 % відповіли «так».
4.4.1.2. Батьки здобувачів дошкільної освіти вважають, що права їх дітей в закладі дошкільної освіти не порушуються
4.4.2. Керівництво закладу дошкільної освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування 4.4.2.1. Керівник сприяє участі громадського самоврядування, пропозиції працівників закладу та батьків здобувачів освіти враховуються під час прийняття управлінських рішень У закладі освіти сплановано та реалізуються заходи, що передбачають конструктивну співпрацю педагогів з батьками вихованців. Співпраця відбувається у різноманітних формах, що сприяє налагодженню партнерських взаємин між педагогами закладу освіти та батьками здобувачів освіти. Забезпечується зворотній зв’язок у Facebuk та Viber групах. Пропонуються до обговорення громадськості важливі стратегічні документи закладу (план роботи, стратегія розвитку, освітня програма та ін.) Керівником закладу ініційовано створення Ради закладу до складу якої запрошені представники батьківської громадськості. Директором здійснюється особистий прийом громадян. Протягом даного періоду до закладу надійшло 4 письмових звернення, відповіді на які були надані у терміни визначені чинним законодавством
4.4.3. Встановлено режим роботи закладу дошкільної освіти 4.4.3.1. Режим роботи закладу дошкільної освіти враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу
4.4.4. У закладі дошкільної освіти у належному стані утримується матеріально- технічна база 4.4.4.1. Керівник закладу дошкільної освіти вживає заходів щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання для створення якісних умов діяльності закладу Директор закладу дошкільної освіти аналізує стан матеріально-технічного забезпечення, планує його розвиток, звертається із відповідними клопотаннями до відділу освіти про сприяння, щодо виділення коштів на зміцнення та покращення матеріально-технічної бази. Протягом звітного періоду була отримана благодійна допомога у вигляді товарів та матеріалів: бензиновий електрогенератор 1 шт., ковдри 10 шт., електричні обігрівачі 2 шт., пічка-буржуйка 1 шт., будівельні матеріали для ремонту даху котельні. Проведено ремонтні роботи по заміні даху ігрових павільйонів загальною площею 70 м.кв. (старі перекриття та шифер замінено на новий листовий метало профіль). Поряд з тим, що керівник вживає заходів для створення належних умов для діяльності закладу, в закладі не було фізичної та фінансової можливості облаштувати захисне укриття, наявність якого стала головною умовою для безпечного перебування дітей у закладі в період воєнного стану.
Вимога 4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності
4.5.1. Заклад дошкільної освіти впроваджує політику академічної доброчесності 4.5.1.1. Керівник закладу дошкільної освіти забезпечує реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності та протидії фактам її порушення Всі працівники закладу ознайомлені з Положенням про академічну доброчесність під підпис Внутрішньою системою забезпечення якості освіти закладу передбачено механізми забезпечення академічної доброчесності, порядок виявлення та встановлення фактів її порушення, види академічної відповідальності педагогічних працівників за конкретні порушення академічної доброчесності.
4.5.2. Педагогічні працівники дотримуються академічної доброчесності 4.5.2.1. Педагогічні працівники поінформовані про політику академічної доброчесності, під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються її Педагогічні працівники поінформовані про необхідність дотримуватись академічної доброчесності. Педагогічні працівники дотримуються академічної доброчесності під час провадження педагогічної діяльності.
4.5.3. Керівник закладу дошкільної освіти сприяє формуванню у працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти негативного ставлення до корупції 4.5.3.1. Керівник закладу дошкільної освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування у працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти негативного ставлення до корупції Директор закладу забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування у працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти негативного ставлення до корупції. В закладі розроблений та затверджений наказом керівника «План заходів щодо запобігання проявам корупції серед працівників»

Кiлькiсть переглядiв: 484