/Files/images/fzvih/JltC0rI7kfo.jpg Міні-музеї в дошкільному закладі — це особливий розвивальний простір, створений з метою долучення дитини до світу мистецтва, розширення її культурного й національного світогляду, формування різних компетенцій./Files/images/fzvih/nkpSE9dc_C0.jpg

Призначення міні-музею - патріотичне виховання дошкільнят, зміст якого, з нашої точки зору, полягає в тому, щоб зростити в дитячій душі насіння любові до рідної природи, рідного краю і сім'ї, історії та культури своєї країни, до всього, що створено працею рідних і близьких людей./Files/images/fzvih/IMG_20171004_123934.jpg

Міні-музеї в групах дозволили вихователям зробити слово «музей» звичним і привабливим для дітей. Експонати використовуються для проведення різних занять, для розвитку мовлення, уяви, інтелекту, емоційної сфери дитини. Будь-який предмет міні-музею може підказати тему для цікавої розмови./Files/images/fzvih/20170316_102009.jpg

Дошкільнята різних груп знайомилися з міні-музеями своїх «колег». При цьому в групі дітей старшого дошкільного віку екскурсії проводили самі діти, а в молодших про все розповідали вихователі, хоча і малюки намагалися в міру своїх можливостей звернути увагу відвідувачів на ті чи інші предмети.

рррррр

ІНФОРМАЦІЯ

ПРО РОБОТУ В МІНІ-МУЗЕЯХ ДНЗ "СТРУМОЧОК"

З метою збагачення розвивального середовища груп передшкільного віку, формування в дітей уявлення про музей, залучення до предметно-практичної діяльності, виховання поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей, поглиблення знань вихованців про обереги, народні іграшки та різновиди насіння, в закладі створено міні-музеї з даних напрямків.

/Files/images/sonechko/5.jpg В групі дітей молодшого дошкільного віку «Сонечко», вихователі Просяннікова Р.Є. та Литвиненко Т.О. створили міні-музей «Насінинки». В якому зібрані різні види насіння, наявний інвентар для праці в природі, педагогами підібрано художні твори, інформаційний матеріал, виготовлено дидактичні ігри «Знайди плід», «Що де росте?», «Послідовність розвитку рослинки», «З чого зроблена цифра?», «Добери рослинку до насінники», «Великі - маленькі», «Посортуємо насіння» та ін.

Насінняпредставленіна настінній полиці у окремих прозорих коробочках з емблемами рослин до яких відносяться. Вихователі систематично планують роботу в міні-музеї: це і міні-заняття, дослідницька діяльність, читання художніх творів, образотворча діяльність, перегляд презентацій та ін.

Для поповнення міні-музею експонатами, вихователі залучають не тільки вихованців, а й батьків, які є партерами у створені розвивального середовища.

Під час роботи в міні-музеї «Насінинки», діти з задоволенням розсортовують насіння, аплікують, малюють, досліджують, висаджують город на підвіконні, використовуючи експонати міні-музею. Вихователі прагнуть в доступній для дітей формі розповісти про насіння, його походження, способи використання. Результатом клопіткої роботи є збагачення знань дітей про рослинний світ нашої місцевості, бажання самостійно досліджувати, висаджувати, піклуватися про рослини, використовувати на практиці (як в садочку, так і вдома) набуті знання.

Вихователі організовують й різні форми роботи з батьками в рамках міні-музею: акцію «Подаруй міні-музею насінину», майстер-клас «Виготовлення картин з насіння», консультації «Розвиваємо дрібну моторику за допомогою насіння», «Пізнаємо рослинний світ разом» та ін.

В групі дітей середнього дошкільного віку «Барвінок», вихователями Литвиненко М.О. та Лінькова К.С. організовано міні-музей «Народної іграшки».

/Files/images/barvnok2019/7.jpg Створенняміні-музею «Народної іграшки»в освітньому просторі значно збагатило розвиваючесередовище групи. Виконуючи свою педагогічну функцію,міні-музей відкрив для дітейможливість пізнати культуру свого народу, історію виникнення народної іграшки, тощо.

Експонатиміні-музею«Народної іграшки»- це результат спільної праці і творчого пошуку педагогів,дітей і батьків.

Батькиприносили свої експонати,іграшки їхнього дитинства,завдяки чому діти відчули свою причетність до міні-музею.З пасивних спостерігачів, діти стали творцями, що відбилося в їх бережливому ставленні до представлених предметів.

На полиці для експонатів, підібранінародні іграшкирізної фактури і матеріалів (дерево, тканину, солома, кераміка, а так само зроблені руками батьків). Діти бачать,як творяться майстрамиіграшки, переглядаючи презентації,а також дізнаються історію появи кожноїіграшки(тематичні книги, альбоми).

Вихователями виготовлено дидактичні ігри: «У світі української іграшки», «Народні іграшки світу», «Що і з чого виготовлено?», «Іграшки моєї бабусі», «Що я використаю для…», «Коректурні таблиці», «Впізнай іграшку», «Опиши народну іграшку», «Судоку».

Заняття та інші форми організації дітей обов’язково передбачають практичну діяльність, яка знаходить своє вираження в дитячих роботах.

В міні-музеї «Народної іграшки» діти мають можливість брати вироби у руки, розглядати їх, обстежувати тактильно, а також переставляти на інше місце, створювати власну експозицію. У звичайному музеї дитина – лише пасивний спостерігач, а тут вона – співавтор.

Вихователями організована й робота з батьками вихованців:акція «Народна іграшка власними руками», майстер-клас «Лялька-мотанка для донечки», консультація «Народна іграшка в житті дитини», тощо.

З метою залучення дитини до світу мистецтва, розширення її культурного й національного світогляду, в групі дітей старшого дошкільного віку «Ромашка» створено міні – музей «Оберіг». Вихователі Педько Т.С. та Бугай В.Г. організовують різні форми роботи з дітьми з використанням змістового наповнення міні-музею:

- проведення занять та міні-занять;
- читання та обговорення творів усної народної творчості;
- складання описових розповідей;
- сюжетно-рольова гра;
- театралізована діяльність;
- музична діяльність;
- самостійна-художня діяльність;
- дидактичні ігри на ознайомлення дітей з різними рослина-символами, оберегами;
- інтелектуальна гра «Поле чудес»;
- екскурсії до краєзнавчого музею, міського центру позашкільної освіти;
- зустрічі з народними умільцями;
- екскурсія на луки, поля за природним матеріалом для виготовлення оберегів;
- перегляд презентацій.

Міні-музей «Оберіг» являє собою тематичну виставку різних оберегів («Віник», «Ложка», «Домовичок», «Ляльки-мотанки», «Плетені лапті», «Хатні обереги», «Плетінь», «Глиняна іграшка», «Свищики», «Домовичок Кузя», «Рушничок») розміщений на стіні та полицях.

Міні-музей став частиною предметно-розвивального середовища і допомагає реалізувати народознавчий, художньо-естетичний напрямок у вихованні дитини. Вихователі приділяють значну увагу підготовці юних екскурсоводів. Вони залучають дітей до проведення екскурсій по міні-музею для батьків і дітей молодшого дошкільного віку.

/Files/images/romashka/родинна майстерня (2).jpg Завдяки міні-музею «Оберіг», діти мають змогу ближче познайомитися з українським оберегами, поглибити знання про традиції та звичаї свого народу, проявити свої творчі здібності.

В рамках міні-музею «Оберіг» організовано різні форми роботи з батьками: папка-пересувка «Значення символів-оберегів», круглий стіл «Обереги моєї родини», майстер-клас «Виготовлення оберегів власними руками», акція «Поповнимо куточок матеріалами для виготовлення оберегів», тощо.

Для підвищення рівня обізнаності педагогів з питання організації та наповнюваності міні-музеїв, вихователі систематично опрацьовують періодичні фахові видання, переймають досвід свої колег з інших садочків країни з даної проблеми. Вихователі вікових груп в 2018-2019 н.р. планують удосконалити систему роботи в міні-музеях відповідно до блочно-тематичного планування.

Систематична робота в міні-музеях пробуджує у дітей творчу активність, вдосконалює образне мислення, зв’язне мовлення. Завдяки організації різних форм роботи з дітьми у міні-музеях, наші вихованці стали більш активними та ініціативними, емоційними та впевненими в собі. У них зріс інтерес до народних іграшок, оберегів, рослинного світу, значно збагатився активний словниковий запас. Вихователі вчать дітей дбайливо ставитися до музейних експонатів, а відтак і до предметного світу в цілому.

Робота з родинами вихованців в рамках міні-музеїв приносить свої результати – батьки приділяють увагу дітям, цікавляться освітнім процесом, поповнюють експонатами міні-музеї вікових груп.

Кiлькiсть переглядiв: 5261